Saturday, March 6, 2010

Sukan Tahunan SMKPJI

alhamdulillah..selesai sudah waktu2 genting dalam kalendar sekolah..tp lepas ni kena tumpu exam plak..
KENANGA menang, tp aku tak gembira langsung..kesal dengan sikap lepas tangan pelajar dan guru2 yg terlibat..semua tanggungjawab diletakkan TOTALLY di atas guru yang bergelar KETUA GURU RUMAH SUKAN setiap tahun...oo jadi inilah budayanya. setiap tahun perkara berulang, sebab bila mana2 guru yang malang tahun tu, hanya dia akan bertungkus lumus..

bila dah letakkan tugas dan agihkan..nak laksanakan tugas tu..banyaknya alasan guru2...entahla, mungkin dah jadi budaya..setiap guru yg mungkin lepas tangan dah merasa apa aku rasa, jadi mereka membiarkan aku rasa apa yg mereka rasa..dan aku pulak memikirkan untuk membiarkan apa KETUA GURU tahun depan rasa apa yang aku rasa..hermm patutkah aku?entahla..harap2 aku dapat kekuatan utk menukar budaya tu jadi lebih baik, insya Allah...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails