Sunday, February 14, 2010

Manusia semakin kejam!!

Astaghfirullahalazim...terkedu membaca berita muka depan hari ni. Lagi kisah buang bayi. Sering baca bayi ditinggal di surau, dibuang dalam tong sampah, dalam lubang tandas, malah ada yang dibuang dalam sungai..tapi hari ni, ibu yang mengandung dan melahirkan sanggup membuang dan membakar bayi dalam tong sampah!!Innalillah..nauzubillah..mengalir air mata, sayu aku membacanya. Manusia jenis apakah mereka ini?

Mayat bayi yang rentung dijumpai dalam tong sampah di kuala krai, Kelantan.

Manusia yang punya akal yang waras tak mungkin tergamak melakukan ini. Sedangkan zaman Firaun, hanya bayi lelaki yang dibunuh, zaman Arab jahiliyah..hanya bayi perempuan ditanam hidup-hidup. Tapi dalam zaman yang penuh kemodenan, bayi lelaki atau perempuan, putih atau hitam, masih hidup atau sudah mati..dibuang dicampak bagaikan bangkai ayam. Bangkai ayam pun, mak di kampung tanam elok2.

Masya Allah, kejamnya manusia kini. Apa erti moden, kalau aqidah dan akhlak rosak binasa..tiada langsung rasa belas kasihan sesama makhluk, apatah lagi bayi sendiri..BAYI yang susah payah dikandung sendiri..astaghfirullah. Ujian  maha berat manusia akhir zaman untuk Allah menguji iman kita, pasangan yang bernikah yang terlalu inginkan anak, amat susah untuk 'lekat'..tapi pasangan muda mudi yang terlanjur, walaupun sekali..mudahnya membuang dan membunuh nyawa yang tercipta.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails