Saturday, April 3, 2010

Kembara Bandung day 2 part 2

KAMPUNG DAUN
Usai merendam kaki dalam kolam air panas, kami memulakan perjalanan naik ke atas semula. Hujan yang tadi rintik-rintik dah bertambah lebat. Kasut koyak,baju basah, kepala pusing..Ya Allah kuatkan lah kaki ku untuk melangkah hingga ke parkir van. Alhamdulillah, setelah 15-20 minit berjalan, tiba di parkir dengan keadaan basah kuyup. Mood untuk berjalan-jalan (or shopping) terus hilang. Dalam kepala hanya fikir nak balik mandi dan rehat je. Dalam van sepanjang perjalanan ke Restoran Kampung Daun semua diam. Aku memang la diam sebab tertidur keletihan, sedar-sedar van dah berhenti parkir di Kampung Daun. Kak Lina yang cadangkan supaya mencuba makanan di sini, katanya fresh orange sini paling best.
inilah tempat makannye..duduk bersila di atas pondok yang di hias indah ala2 tempat makan pangeran dan raden jawa..hikhik (pinjam perkataan pangeran dan raden dari buku kak su, RADEN ANDRIYANA..)
ke bandung@ indon, even nak pilih menu pun kena letak kalkulator di sebelah..takut nanti terlebih bajet..
waduh pak imran..masih bisa ketiduran ya kamu sambil nungguin makanan..

 
Setelah dihitung2 harga, kami bulat suara ambil set 'Nasi Gurame Tumbel Naga' (eh betul ke nama dia macam tu..hehe lebih kurang lah..) Yang pasti ke mana aja makan di sini, kebanyakannya letak ikan gurame untuk sajian ikan yang utama, tiba-tiba teringat ada satu rancangan makan2 hos oleh wardina masa bulan puasa. Kalau tak silap masa tu dia ada wat interview pasal restoren indon nama Restoren Gurame di kl. Pemilik indon tu cakap ikan gurame adalah ikan kaloi..hahakss terus nak tergelak sambil makan, macam cerita bawang puteh bawang merah pulak makan ikan kaloi..nasiblah kau kaloi..hehe
teringatnye kat fres oren yang originally fresh tu..sedapnyee!!!!
selesai makan..alhamdulillah sangat kenyang dan kembali bersemangat nak sambung jalan2..hehe
 Gambar kenangan berlatar plak KAMPUNG DAUN

Kalau nak tau kampung daun ni antara tempat makan orang2 kaya dekat bandung la. Owh, kami baru tau sebab bila dapat resit.."semuanya 800,000 rp sahaja pak.." wow!!!kira kelas gak la tempat ni. tapi serius memang cantik dan menarik. Tepi2 pondok tu penuh pokok, anak sungai dan air terjun. Betul2 kena dengan nama nya KAMPUNG DAUN. Takpelah, trip lain kali jangan datang dah. Datang sekali cukup lah..hehe sekadar merasa.

SHOPPING TIME-RUMAH MODE, GRANDE, TOKO SPATU & TAS

Hehe..panjangnya tajuk. nak cerita apa ye, hermm shopping jelah. Supir yang bawa ke tempat2 di atas, dan kami hanya YANG MENURUT PERINTAH eh silap YANG MENGIKUT KE MANA SAJA ke mana di bawa (cewah..alasan!)

RUMAH MODE
Tempat nye ala2 butik2 orang kaya jugak la, tapi brand dan harga ala2 kat jusco. Fesyen pun tak menarik sangat. So kitorang lepak kat Java Bean je sementara tunggu pasangan RAJA & RATU SHOPPING menghabiskan 8 juta yang diorang bawak..hehe sape lagi mr. & mrs imran la. Wawa yang mengandung, imran yang mengidam..mengidam shopping..kihkihkih!!
 
Kebosanan..sebab tak banyak ongkos nak shopping, kena bajet. Apa lagi masuk kelas fotografi percuma disampaikan oleh mr.sabri pereka grafik dan kad kawen terkemuka di bandar perda dan bm..hehe

GRANDE DAN TOKO SEPATU& TAS
oh tidak..memang banyak FO kat sini, tapi untuk tiga tempat ni, satu baju pun tak beli..hanya beli sepatu gantikan sepatu nur uyum yang dah aku koyakkan.."sorry yum, jom gi pesta kasut antarabangsa kat pwtc ganti kasut cinderella hang ni..ngeee.."
to be continued.. (again?)

2 comments:

cik uyun said...

ganti2..nk sepatu kaca cinderella..hahaha

ateh bie said...

aku beli sungguh kang sepatu kaca..cepat pecah kot..haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails