Monday, July 5, 2010

Antara Anas Tahir n Maher Zain

Sebenarnya dah lama tak dengar dan tak ambik tau citer bekas artis nasyid n adik FT sorang nih, entah macam mana hari ni terkuar citer pasal ex-budak nasyid yang kawen dua tu (tak mau tuduh sapa2, tapi rasa sangat tau..wallahualam); so andak bib yang zaman dulu2 nya kaki forum hijjaz n FE pun menelepong ateh bercerita pasal budak2 ni (owhh..ngumpat ye?astaghfirullah..)bukan ape, andak dulu kaki gaduh gak ngan si anas tahir ni masa mula2 abang dia masuk OIAM, tapi kali ni andak cakap entah hari tu dia tertengok satu rancangan yang ada pasal anas tahir, tapi rambut panjang dan pakai topeng MJ..hermm entahla ateh tak tengok la pulak. So andak minta ateh surf cari dalam internet apa dah jadi dengan anas tahir, betulkah yang andak tengok itu?

yang ni ke andak??kalau dok sebut ~koq~ tu memang dia la..hehe..tapi memang mat lawak mamat nih..playful n cheerful
Anas tahir semasa bersama FE, album ni memang terbaek..insaf dengar lagu2 nya..
Ateh surf dalam internet, owh glamer rupanya mamat ni dalam tiubkamu (youtube)..banyak sangat video dia nyanyi2 dan merosakkan lagu yang dia upload sendiri. Menghiburkan ramai orang rasanya, sebab banyak betul yang mencarinya..surf google and tengokla sendiri berapa results untuk anas tahir, nak dekat sejuta tuh..kalah si abang..tapi walaupun ramai terhibur dengan 'lawak ntahapentah' si anas dan lagu2 mengarut dia (yang dirakam sekitar 2009..mungkin masa kat UK kot sebab kan baru graduate Mechanical Engineering from Swansea University..) hanya satu video yang agaknya mula2 dia rakam (sekitar december 2007) yang betul2 ateh terpana..Subhanallah sedap dan syahdu suara si anas nih..mesti bangga pakcik tahir anak2 sume suara sedap2, bertuahnya Allah bagi bakat suara yang merdu..teringat masa Rasulullah SAW pilih Bilal bin Rabah, muazzin pertama kerana suaranya..Masha Allah..
Allah knows~Anas tahir version
Anas..Anas..anak muda yang ada darah seni, semangat berkobar-kobar..dan ateh terfikir 'alangkah baiknya andai seni itu benar-benar dapat membawa ke arah jalan dakwah,mengubah minda dan meningkatkan iman ramai peminat2 nya.. melihat Anas; teringat profile Maher Zain yang ateh pernah baca, MZ juga graduan engineering, dulu juga pernah 'sesat' and alhamdulillah, Allah bringing him home..dan ateh kira mungkin sekarang cd MZ laku macam goreng pisang panas adalah kerana 'keberkatan' dari Allah..alhamdulillah...

Anas, seikhlas hati nak doakan kat ko....moga-moga satu hari (dari ko jadi MJ malaysia) ko akan jadi seperti MZ, yusuf Islam, Zain Bikha dan Sami Yusuf..English ko memang superb, jadi nyanyi lah lagu-lagu (annasyidul Islami) English tapi mengajak ke jalan yang benar, Insya Allah semoga hidup kita semua diberkatiNya..amin.

Anas, ateh ni tak pandai nasihat yang ayat dia cantik2 dan berhikmah..cuma kalau ko baca satu entri dari sang pelangi yang pernah kenal ko kat UTM dulu...ko pasti faham,ko ada dua penyokong..di puak kiri dan kanan..ko saja yang boleh buat pilihan ko lebih ikhlas di puak mana, jangan di tengah2 dahla. :) sekian..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails