Sunday, September 19, 2010

KCB SINETRON - SELESAI SUDAH

alhamdulillah..akhirnya selesai sudah kisah lanjutan dari filem dan garapan Kang Abik..

puas hati??

memang puas hati sangat2...happy ending..tp yg penting bukan endingnya happy ke tak..yang penting pengajaran yang dikutip..

jujur sebagai wanita yang sedang menanti kehadiran buah cinta pengikat kasih saya dan suami, pastinya sangat tersentuh dengan konflik anna-azzam-qanita..saya seperti melihat diri sendiri dalam watak anna althafunnisa, terutama di awal pernikahan kami, kecemburuan anna, krisis anak..tapi alhamdulillah sampai saat ini walaupun masih tiada khabar gembira seperti hamilnya anna, saya tidak diuji dengan kehadiran 'ustazah qanita'..dan saya berdoa semoga saja ia tidak pernah hadir..namun, saya melihat segalanya dari sudut yang positif..Allah memakbulkan doa Anna di saat yang terbaik, saat kesemua doktor sudah berputus asa dengan mengatakan Anna tidak mungkin boleh mengandung, Anna tidak terlarut dengan kesedihannya..bahkan Anna sentiasa bersyukur, redha, sabar, tabah dan sentiasa bersangka baik dengan ujian Allah..Allahu akbar..balasannya, Allah menghadirkan zuriat yang dinanti di saat Anna benar2 ikhlas menerima segala yang di atur Allah..

semoga saja, satu hari keajaiban berlaku kepada diri saya seperti kisah anna..dan saya amat yakin ia tidak mustahil bagi Allah..kerana Dia Yang Maha Menjadikan, Maha Membentuk dan Maha Mencipta..amin..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails