Tuesday, October 26, 2010

Episod 2..haha



salam alayk.....

hari ni nak mulakan tulisan episod dua sesi luahan rasa-bengang-emosi dengan menenangkan fikiran dan dengan lagu maher zain paling saya suka..hold my hand...

I hear the flower's kinda crying loud
The breeze's sound in sad
Oh no


haha..paling best part 'oh no' tu kan? oh no!!! bukan ateh nak aibkan sesapa k..tapi niat ateh nak bagi pengajaran je..hari ni ateh g skola mcm biasa..mengajar mcm biasa..then masa rehat, tiba2 sorang akak yang baik ngan ateh datang cakap slow2..dalam hati dah agak dah, ni mesti pasal kes ni nih..haha

"rubi..akak nak cakap ni, ermm akak D la soh cakap..ermm.." adoi kak banyak nya erm...bila nak cakap nih...heheh.."ye kak..kes 2 D tu ke?" ngeeeee..

"haah..err..rubi tau eh, ermm...akak D tu nak soh bgtau, yang ada cikgu bgtau puan T dah..erm..tapi sungguh bukan akak D tau yg bgtau kat puan T.." heh..nak tergelak plak..

"takpa kak..jangan risau, sy dari semalam dah tau sapa cikgu tu.."

"hah?rubi tau ke...adeh..kami semua kesian kat rubi..tak sangka langsung dia sampai hati buat mcm tu..kawan senegeri pulak tu ngan rubi.."

"herm..takpelah kak..saya tak kisah pon dia nak buat mcm tu..kalau kena panggil, tau la saya nak menjawab balik..saya salah ke salah betul ke, saya berani buat, saya memang berani tanggung..saya bukan jenis pengecut nak cakap belakang2.."

hai..entahla..agaknya rangkap ni memang sesuai kot di DEDIKASI khas untuk sape2 berkenaan..manusia yang sadis..takda perasaan..takda semangat setiakawan...kesian..

Tell me when did we become,
So cold and empty inside
Lost a way long time ago
Did we really turn out blind
We don't see that we keep hurting each other no
All we do is just fight

Now we share the same bright sun,
The same round moon
Why don't we share the same love
Tell me why not
Life is shorter than most have thought

Hold my hand, eh..sanggup lagi ke ateh nak pegang tangan dia lepas suma nih?
mungkin lepas balik skola..lepas tanya dia straight to her face..
"saya nak settle..apa masalah awak sebenarnya..kenapa perlu adu ke pentadbir di belakang saya..kalau ada masalah, kenapa tak tanya terus saya dulu?kenapa nak jadi kipas?" maaf, saya betul2 cakap depan2..saya dah malas nak kutuk belakang2..saya tak lalu nak makan daging awak yang busuk..ya Allah ampunilah aku..

then mula la adegan perang mulut..bla bla bla...dah malas nak tulis n ingat.....just forgot all the nonsenses..tak penting dalam idup aku!!

abis perang..turun semua tanya.."macam mana?takpa rubi, sabar banyak2..kami semua sokong rubi.."ngee..terharu ada yg sokong..terima kasih sahabat...yang benar2 tau apa itu kawan.....

sejujurnya apa saya rasa sekarang..lepas dah bincang dengan suami..lepas solat..baca Al-Quran..baca Al-Kafirun banyak2 (utk jauhkan aniaya orang)..lepas istighfar banyak2.....

Insya Allah..dengan fikiran waras..sama ada dia minta maaf atau tidak, saya tetap maafkan..tapi untuk saya percaya dia???minta maaf..kepercayaan tu dah lebur semua dan tak mungkin akan ada baki lagi..harap maklum!

There are many ways to do it right
Hold my hand
Turn around and see what we have left behind
Hold my hand my friend
We can save the good spirit of me and you
For another chance
And let's pray for a beautiful world
A beautiful world I share with you

Children seem like they've lost their smile
On the new blooded playgrounds
Oh no
How could we ignore
heartbreaking crying sounds
And we're still going on
Like nobody really cares
And we just stopped feeling all the pain because
Like it's a daily basic affair

No matter how far I might be
I'm always gonne be your neighbor
There's only one small planet where to be
So I'm always gonna be your neighbor
We cannot hide, we can't deny
That we're always gonna be neighbors
You're neighbor, my neighbor
We're neighbors

percaya atau tidak..satu hari saya memang akan berjiran dengan dia, dalam banyak2 tempat dalam penang..saya beli rumah kat bertam, dia pun beli kat bertam..adoilaaa...sabar jelah..

So hold my hand
There are many ways to do it right
Hold my hand
Turn around and see what have left behind
Hold my hand my friend
We can save the good spirit of me and you
For another chance
And let's pray for a beautiful world
A beautiful world I share with "YOU"






sekian...dah malas nak layan..banyak lagi benda aku nak buat..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails