Saturday, September 12, 2009

aku terima nikahnya..














Pernikahan...bukan saja menyatukan cinta dua insan tapi memerlukan pengorbanan yang bukan sedikit. Bagaimana sebuah pernikahan menjadi satu ibadah?Pernikahan bukan hanya menghalalkan hubungan lelaki dan wanita, tapi bagaimana kita memacu sebuah perkahwinan menjadi ikatan yang diredhai dan dirahmati Allah sentiasa..

Saat dia mencium dahiku terasa kasih yang mengalir jauh ke dalam lubuk hati. Insan yang teramat sabar menghadapai karenah ku yang bukan mudah. Dia suamiku yang ingin sekali ku bercinta dengannya hingga ke syurga, Insya Allah. Semoga pernikahan ini dipenuhi rasa mawaddah, rahmah dan sakinah..





Dan pernikahan merupakan salah satu tanda kebesaran Allah sepertimana yang difirmankan olehNya yang bermaksud, “Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya adalah Dia menciptakan untuk kalian isteri-isteri dari jenis kalian sendiri, supaya kalian cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya di antara kalian mawaddah dan rahmah. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda bagi kaum yang berfikir.” [Ar-Ruum, 030:021]


Kini, melalui hidup bersamanya (walaupun masih berdua) aku tak pernah rasa sunyi. Menanti buah cinta yang hanya Allah Maha Mengetahui bila, kami sentiasa redha dan bersyukur dengan kebahagiaan ini.. Doaku, semoga semua sahabat2 ku akan beroleh kebahagiaan yang berkekalan bersama pasangan masing-masing dunia dan akhirat..amin.








No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails