Monday, September 21, 2009

salam aidilfitri 1430 H

Sebulan berpuasa..aidilfitri kali ni macam mengejut je..tak sangka langsung 'esok hari raya!!!'...

Pertama kali menyambut aidilfitri bersama suami dan keluarga mentua..memang terasa bezanya..walaupun gembira tapi masih terasa kesyahduan yang mendalam..dan pagi syawal ini (buat pertama kali) aku menitiskan kerinduan pada arwah abah..yang tak ku ziarah dan sedekahkan Yasin di kuburnya seperti selalu...ibu...yang syawal ini tak ku kucup tangan dan cium pipinya..memohon ampun dan maaf..pada abang2, kakak2, adik2 dan anak2 buah ku yang selalunya dah kecoh di pagi raya.....

Pertama kali jua beraya di rumah mentua..memang berdebar-debar..aku menantu sulung..adik beradik semua lelaki pulak tu..hehe memang la sepatutnya kena jadi kak long yang pandai memasak..sayangnya..suami aku lagi pandai masak..hehe.."maaf ye...akak masak kang makin tak sedap.."
macam mak cakap..bakat abah yang pandai masak turun kat izzi..pandai main muzik turun kat zubir..pandai main bola turun kat hadi...



kalau kat rumah aku..kakak2 ipar sume ada trade mark hari raya..kak lin-lontong..
kak ita- soto..kak sofea - mee bandung..hermmm.....aku?? nak buat apa as trade mark eh? acik cakap..."buat la trade mark menantu paling tak pandai masak..kah33"..hantu acik..!!!!



walaupun family suami tak la seramai and semeriah family aku..yang bestnya bila sikit ni mudah je nak berkumpul and makan2 semua orang..pagi2 pon mudah je nak salam2 ngan mak abah and adik beradik lain...merata jugak le gi beraya..gi tengok rumah lama mr. izzi...herm..tempat kenangan tu...


dah penat beraya last skali rumah chu chon..kira pengalaman pertama aku la berkumpul and masak2 spontan macam ni..lauk memang simple sangat2..tapi sedap sebab makan ramai2.. :) memang meriah la..semua tok mak anak cucu berkumpul..tapi cucu ngah la yang jadi tumpuan..hehe cucu mak ngan abah..'dia' nak wat surprise..sume orang dok tunggu2 bila la pasangan yg BZ ni ada orang baru..hehe..sabar ye..insya Allah sama2 lah kita doa banyak2.. :)





ape pon..salam aidilfitri semua..semoga bertemu lagi aidilfitri 1431H..insya Allah..n doaku semoga aidilfitri tahun depan ada 'orang baru' yang menemani aku dan suami..mudah2an..insya Allah...

1 comment:

WANNAD said...

menantu sulong eh...samola den...xde trademark2 nyer..mak metuo den masak laie sodap..trademark den tido ajo..ngehngehngeh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails